Razem z naszymi partnerami zastanawialiśmy się czego brakuje systemom budżetowym dla JST, dostępnym na rodzimym rynku. Staraliśmy się także konstruktywnie skrytykować nasz własny moduł budżetowy obecny od lat w systemie AdAS. Wnioski są jasne – na etapie projektowania musimy zainwestować sporo myślenia, aby funkcje i sposób ich obsługi odpowiadały temu jak naprawdę pracuje skarbnik czy inna osoba kierująca finansami jednostki. Po wypiciu sporej ilości gminnej, miejskiej, powiatowej i wojewódzkiej kawy i wykonaniu masy notatek byliśmy gotowi aby zmierzyć się z tematem po raz kolejny, tym razem z postanowieniem realizacji w stylu, który pozwoli wyjść zwycięsko z wszelkich możliwych porównań. To było rok temu. Dziś jesteśmy w zupełnie innym miejscu, podobnie jak Ci z naszych klientów, którzy zgodzili się być pierwszymi praktycznymi testerami naszego Budżetu.


Dziś możemy Państwu zaproponować kilka słów relacji z tego procesu oraz wniosków, które stały się dla nas kierunkowskazem na drodze rozwoju modułu, a ten trwa nieprzerwanie – wszak dostarczanie najlepszego produktu na rynku to zadanie, którego sukces opiera się o ciągłą kontrolę tego gdzie jesteśmy.

Już u początku projektowania systemu wiedzieliśmy, że chcemy wspierać nie tylko wymiar formalny i wymogi ustawowe w zakresie budżetu JST, ale także dostarczać narzędzia o charakterze typowo zarządczym, podobne do tych, które z powodzeniem stosowane są w biznesie w celu zwiększenia efektywności wydatkowania środków i realizacji konkretnych, mierzalnych celów, w zamian za poświęcone na ten cel pieniądze z budżetu jednostki. Z tego też powodu mieliśmy możliwość uczestniczyć w wielu dyskusjach na temat budżetu zadaniowego i dało nam to do myślenia – jeśli ma być stosowany, to do nas należy ułatwienie tego użytkownikom.

Wiemy, że budżet w systemie musi być jeden, a jego prezentacja klasyczna, zadaniowa czy jakakolwiek autorska forma mieszana to już zadanie dla systemu IT – ostatecznie po to się po niego sięga, aby żmudną pracę będącą wynikiem wdrażania dobrych pomysłów zarządzających, wykonywał szybko, bezbłędnie i bez niepotrzebnych wymówek.

Mamy świadomość tego, iż nowy moduł budżetowy wiąże się z inwestycją, a jak to z inwestycjami bywa – warto by dawały nam korzyści. Dziś wiemy już, że może on skrócić proces projektowania budżetu o co najmniej połowę przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości błędów, a to pozwoli na poświęcenie zaoszczędzonego czasu na inne zadania.

Wiedząc, że powinniśmy byli przygotować ten produkt już dawno, tym bardziej staramy się nie tylko traktować Budżet priorytetowo, ale także pracować w oparciu o własne prognozy tego jak będą ewoluować finanse publiczne. Nasz plan to być gotowymi na nowe. Jeżeli nowe oznaczać będzie budżet efektywnościowy- zadaniowy to nie będziemy zaskoczeni, jeżeli nowe będzie bardziej liberalne to dla nas oznaczać będzie jedynie uproszczenia.

A dziś? Zapraszamy Państwa do rozmowy, do porównań, do zakupów, lub do współpracy przy rozwoju systemu. Jest dla nas jasne, że musimy traktować Budżet jako element szerokiego środowiska, które od lat, z powodzeniem budujemy w postaci systemu AdAS. Budżet świetnie się czuje w integracji z modułem finansowo-księgowym, z ewidencją i kontrolą zaangażowania i wydatków i innymi modułami dziedzinowymi, ale także z elektronicznym obiegiem dokumentów czy e-usługami, które urząd może świadczyć na rzecz mieszkańców. Dlatego też wprowadzamy zmiany także w innych modułach, aby całość była bardziej przyjazna, użyteczna i aby w końcu była najlepszym wyborem na rynku, ot, przynajmniej dla większości z Państwa!

Brzmi ciekawie? Jeśli tak, to zachęcamy serdecznie Państwa do kontaktu w celu umówienia prezentacji szczegółowej modułu i poznania pełnego wachlarza korzyści jakie oferuje!

Radosław Krul
602 358 748
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Handlowy
(77) 442 71 70